Паспорт проекту




МУЛЬТИМЕДІЙНА ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ

ПАСПОРТ  ПРОЕКТУ

Назва проекту
«Іду душею до Тараса»
Підстава для розроблення проекту
Розпорядження Президента України від  27.08.2013 №263/2013-рп, Указ Президента України від 22 березня 2002 року № 284 «Про Всеукраїнський конкурс учнівської творчості», лист КЗ «ДОІППО» від 16.03.2011 р. №1.4/18-800 «Про проведення заходів із відзначення 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка» та з метою належної організації та проведення в загальноосвітніх закладах заходів, присвячених вшануванню українського генія Т.Г.Шевченка, його творчої спадщини  та 200-річчя з дня народження.
Автор проекту
Солонянський районний  науково - методичний кабінет
Мета проекту
-         Належна організація та проведення в загальноосвітніх закладах заходів, присвячених вшануванню українського генія, поета, письменника, художника, громадського діяча Т.Г.Шевченка, його творчої спадщини  та 200-річчя з дня народження;
- популяризація кращих його надбань літературної спадщини серед учнівської молоді;
-  сприяння самоосвіті й саморозвитку школярів, як читачів;
-         стимулювання інтересу учнів до постаті Кобзаря та сторінок історії і сучасності України, рідного краю, пов’язаних з його іменем;
-         залучення педагогів до використання методу проектів у навчально-виховній роботі, учнів – до планування та проведення активної краєзнавчої роботи, використання для цього сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;
-     вироблення навичок самоосвітньої діяльності в учнів через їх самостійну підготовку до участі в проведенні тематичних заходів.

Завдання проекту
-          Залучити педагогів та учнів до розроблення та реалізації навчально-виховних проектів, участі в проведенні тематичних заходів, конкурсів, тощо;
-                формувати на Солонянщині спільноти учнів, педагогів та батьків, котрі цікавляться творчою спадщиною Т.Г.Шевченка, узагальнювати та розповсюджувати досвід цих спільнот;
-  розвивати  читацьку компетентність учнів, стимулювати участь учнів у мистецькій та краєзнавчо-дослідницькій роботі;
-                спонукати учнів до самостійного пошуку інформації;
-       навчити учнів самостійно аналізувати й синтезувати інформацію;
-     навчити школярів складати  есе, реферати, творчі проекти, мультимедійні презентації, володіти навичками ораторського мистецтва;
-          розвивати та поповнювати методичну базу в напрямках громадянсько-патріотичного, мовно-літературного та естетичного виховання;
- популяризувати використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення української літератури, історії України, художньої культури та ін..
Терміни реалізації проекту
І етап-підготовчий (дослідницько-аналітичний) листопад  2013 р.
ІІ етап-реалізаційний (етап творчого розвитку) листопад 2013 р.- квітень 2014
ІІІ етап-підсумковий (заключний) – травень  2014р.
Виконавці проекту
Учні, вчителі закладів освіти Солонянського району, РНМК

Партнери проекту
Відділ культури РДА,
Районна бібліотека,
Районна дитяча бібліотека,
Краєзнавчий музей.
Цільова аудиторія
Учні, педагогічні колективи, батьки.
Очікувані результати реалізації проекту
Реалізація проекту сприятиме:
-    залученню учнів до пошуково – дослідницької, проектної та творчої діяльності;
-  набуття школярами навичок самоосвітньої діяльності (вміння самостійно опрацьовувати інформацію);
-     поглибленому вивченню життя і творчості Т.Шевченка;
-       проведенню Шевченківських днів у нетрадиційній формі.

Показники виміру результатів проекту (критерії):

-         Підвищення  самоосвітніх здібностей учнів;
-         кількість учнів, залучених до реалізації проекту;
-         розробка й впровадження нових методик поглибленого вивчення літератури;
-         рівень підготовки та проведення запланованих заходів.

Ресурси, необхідні для реалізації проекту
-         Учнівські колективи;
-         педагогічні колективи;
-         фонди бібліотек;
-         музейні експозиції;
-         Інтернет.


АКТУАЛЬНІСТЬ:

Тарас Шевченко – не минуле, а наш сучасник. Його мова – то правда сьогодення. Його творчість – геній для всього світу. Тарас Шевченко – це, зрештою, сучасно й актуально. Ми і Шевченко – це відродження нашого коріння і побудова нашого майбутнього.
Цей проект охоплює питання української літератури, історії, також будуть задіяні знання та вміння учнів з інформатики, образотворчого мистецтва, художньої культури, театральні та дизайнерські здібності школярів. Учні будуть знайомитися з теоретичними матеріалами, збирати й систематизувати їх, готувати відповідні завдання, створювати презентації, підбирати відповідні ілюстрації.
У результаті роботи учні розширять і узагальнять свої знання, удосконалять власні здібності в галузі літератури, історії, театрального та ораторського мистецтва.
Пошук інформації буде здійснюватися в навчальній та довідковій літературі, також будуть задіяні ресурси Інтернету.
Пильна увага до проблеми активності й пізнавальної самостійності школярів у процесі навчання, інтересу до знань характерна для сучасного періоду розвитку школи.
Фахівцями в цій галузі підкреслюється, що учням важливо дати метод,  прийом для організації придбання знань, а це значить - озброїти їх уміннями й навичками наукової організації розумової праці, тобто вміннями ставити мету, обирати засоби її досягнення, планувати роботу в часі. Для формування цілісної й гармонійної особистості необхідне систематичне включення її в самостійну діяльність, що в процесі особливого виду навчальних завдань - самостійних робіт - здобуває характер проблемно-пошукової діяльності.
Під час написання творчих робіт  учні роблять перші кроки до самостійної наукової творчості. Вони вчаться працювати з науковою літературою , набувають навичок критичного відбору й аналізу необхідної інформації.   
 Така робота   має на  меті подальший розвиток творчої й пізнавальної активності учня, діяльність направлена на закріплення й розширення теоретичних знань і поглиблене вивчення вибраної теми. 
Психологією й педагогікою встановлено, що є тільки один шлях здобуття знань – це розумова і фізична діяльність самих учнів, якою керує педагог. Від того, як вона організована і якими засобами здійснюється, залежить обсяг і якість знань, умінь і навичок, яких учні набувають у процесі цієї діяльності.  Тому лише безпосереднє залучення учнів у процес, який вимагає застосування самостійних зусиль думки, волі, почуттів, забезпечує оволодіння досвідом пізнавальної самостійності. А саме через досвід відбувається засвоєння.
Щоб майбутні старшокласники, а потім й абітурієнти, могли з легкістю володіти навичками самоосвітньої діяльності, залучення до пошуково-дослідницької роботи (в рамках певного предмету) слід починати зі школярами, які перебувають у середній ланці.  
Творчість Т.Г.Шевченка вивчається  в школі усього лише протягом декількох уроків, як в середніх так і в старших класах:  шкільна програма не в змозі дати вичерпне уявлення про всю багатогранність особистості і творчого спадку видатного діяча української культури.
Участь школярів у даному проекті заохотить школярів до самостійного цілеспрямованого поглибленого дослідження біографії та творчого доробку Кобзаря, а відтак – до автоматичного напрацювання навичок самоосвіти, самостійного пошуку, обробки, аналізу, синтезу та презентації інформації.




Комментариев нет:

Отправить комментарий