ПАСПОРТ ПРОЕКТУ
Назва проекту
|
«Іду душею до Тараса»
|
Підстава
для розроблення проекту
|
Розпорядження Президента України від
27.08.2013 №263/2013-рп, Указ Президента України від 22 березня 2002 року №
284 «Про Всеукраїнський конкурс учнівської творчості», лист КЗ «ДОІППО» від
16.03.2011 р. №1.4/18-800 «Про проведення заходів із відзначення 200-річчя
від дня народження Т.Г.Шевченка» та з метою належної організації та
проведення в загальноосвітніх закладах заходів, присвячених вшануванню
українського генія Т.Г.Шевченка, його творчої спадщини та 200-річчя з дня народження.
|
Автор
проекту
|
Солонянський районний
науково - методичний кабінет
|
Мета
проекту
|
-
Належна організація та проведення в загальноосвітніх
закладах заходів, присвячених вшануванню українського генія, поета,
письменника, художника, громадського діяча Т.Г.Шевченка, його творчої
спадщини та 200-річчя з дня
народження;
- популяризація кращих його надбань літературної спадщини
серед учнівської молоді;
- сприяння самоосвіті й саморозвитку школярів, як
читачів;
-
стимулювання інтересу учнів до постаті Кобзаря та
сторінок історії і сучасності України, рідного краю, пов’язаних з його
іменем;
-
залучення педагогів до використання методу проектів у
навчально-виховній роботі, учнів – до планування та проведення активної
краєзнавчої роботи, використання для цього сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій;
- вироблення навичок самоосвітньої діяльності в учнів
через їх самостійну підготовку до участі в проведенні тематичних заходів.
|
Завдання
проекту
|
- Залучити
педагогів та учнів до розроблення та реалізації навчально-виховних проектів,
участі в проведенні тематичних заходів, конкурсів, тощо;
-
формувати на
Солонянщині спільноти учнів, педагогів та батьків, котрі цікавляться творчою
спадщиною Т.Г.Шевченка, узагальнювати та розповсюджувати досвід цих спільнот;
- розвивати читацьку компетентність учнів, стимулювати
участь учнів у мистецькій та краєзнавчо-дослідницькій роботі;
-
спонукати учнів
до самостійного пошуку інформації;
- навчити учнів
самостійно аналізувати й синтезувати інформацію;
- навчити школярів
складати есе, реферати, творчі проекти,
мультимедійні презентації, володіти
навичками ораторського мистецтва;
- розвивати та
поповнювати методичну базу в напрямках громадянсько-патріотичного,
мовно-літературного та естетичного виховання;
- популяризувати
використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення української
літератури, історії України, художньої культури та ін..
|
Терміни
реалізації проекту
|
І етап-підготовчий
(дослідницько-аналітичний) листопад
2013 р.
ІІ етап-реалізаційний (етап
творчого розвитку) листопад 2013 р.- квітень 2014
ІІІ етап-підсумковий
(заключний) – травень 2014р.
|
Виконавці
проекту
|
Учні, вчителі закладів
освіти Солонянського району, РНМК
|
Партнери проекту
|
Відділ культури РДА,
Районна бібліотека,
Районна дитяча бібліотека,
Краєзнавчий музей.
|
Цільова аудиторія
|
Учні, педагогічні колективи,
батьки.
|
Очікувані
результати реалізації проекту
|
Реалізація проекту сприятиме:
- залученню учнів до пошуково – дослідницької, проектної
та творчої діяльності;
- набуття школярами навичок самоосвітньої діяльності
(вміння самостійно опрацьовувати інформацію);
- поглибленому вивченню життя і творчості Т.Шевченка;
- проведенню Шевченківських днів у нетрадиційній формі.
|
Показники виміру результатів проекту (критерії):
|
-
Підвищення самоосвітніх здібностей учнів;
-
кількість учнів,
залучених до реалізації проекту;
-
розробка й
впровадження нових методик поглибленого вивчення літератури;
-
рівень підготовки
та проведення запланованих заходів.
|
Ресурси, необхідні для
реалізації проекту
|
-
Учнівські
колективи;
-
педагогічні
колективи;
-
фонди бібліотек;
-
музейні
експозиції;
-
Інтернет.
|
АКТУАЛЬНІСТЬ:
Тарас Шевченко – не минуле, а наш сучасник. Його мова –
то правда сьогодення. Його творчість – геній для всього світу. Тарас Шевченко –
це, зрештою, сучасно й актуально. Ми і Шевченко – це відродження нашого коріння
і побудова нашого майбутнього.
Цей проект охоплює питання української літератури,
історії, також будуть задіяні знання та вміння учнів з інформатики,
образотворчого мистецтва, художньої культури, театральні та дизайнерські
здібності школярів. Учні будуть знайомитися з теоретичними матеріалами, збирати
й систематизувати їх, готувати відповідні завдання, створювати презентації,
підбирати відповідні ілюстрації.
У результаті роботи учні розширять і узагальнять свої
знання, удосконалять власні здібності в галузі літератури, історії,
театрального та ораторського мистецтва.
Пошук інформації буде здійснюватися в навчальній та
довідковій літературі, також будуть задіяні ресурси Інтернету.
Пильна увага до проблеми активності й пізнавальної
самостійності школярів у процесі навчання, інтересу до знань характерна для
сучасного періоду розвитку школи.
Фахівцями в цій галузі підкреслюється, що
учням важливо дати метод, прийом для
організації придбання знань, а це значить - озброїти їх уміннями й навичками
наукової організації розумової праці, тобто вміннями ставити мету, обирати
засоби її досягнення, планувати роботу в часі. Для формування цілісної й
гармонійної особистості необхідне систематичне включення її в самостійну
діяльність, що в процесі особливого виду навчальних завдань - самостійних робіт
- здобуває характер проблемно-пошукової діяльності.
Під час
написання творчих робіт учні роблять перші кроки до самостійної
наукової творчості. Вони вчаться працювати з
науковою літературою , набувають навичок критичного відбору й
аналізу необхідної інформації.
Така робота має на
меті подальший розвиток творчої й пізнавальної активності учня,
діяльність направлена на закріплення й розширення теоретичних знань і
поглиблене вивчення вибраної теми.
Психологією й педагогікою встановлено, що є тільки один
шлях здобуття знань – це розумова і фізична діяльність самих учнів, якою керує
педагог. Від того, як вона організована і якими засобами здійснюється, залежить
обсяг і якість знань, умінь і навичок, яких учні набувають у процесі цієї
діяльності. Тому лише безпосереднє
залучення учнів у процес, який вимагає застосування самостійних зусиль думки,
волі, почуттів, забезпечує оволодіння досвідом пізнавальної самостійності. А
саме через досвід відбувається засвоєння.
Щоб майбутні старшокласники, а потім й абітурієнти, могли
з легкістю володіти навичками самоосвітньої діяльності, залучення до
пошуково-дослідницької роботи (в рамках певного предмету) слід починати зі
школярами, які перебувають у середній ланці.
Творчість Т.Г.Шевченка вивчається в школі усього лише протягом декількох
уроків, як в середніх так і в старших класах:
шкільна програма не в змозі дати вичерпне уявлення про всю
багатогранність особистості і творчого спадку видатного діяча української
культури.
Участь школярів у даному проекті заохотить школярів до
самостійного цілеспрямованого поглибленого дослідження біографії та творчого
доробку Кобзаря, а відтак – до автоматичного напрацювання навичок самоосвіти,
самостійного пошуку, обробки, аналізу, синтезу та презентації інформації.
Комментариев нет:
Отправить комментарий